2013. március 26., kedd

Ötletem van!

Húsvéti sütiről lesz szó....
Nagy nehezen sikerült ma újra meglátnom a 64 kilót, erre nem jön a húsvét...

Szóval, tojás sütit fogok adni a locsolóimnak tojás helyett, ez ugrott be ma, utánanéztem a neten, pont olyan, mint amit én kitaláltam nem volt. Szóval, linzer vagy keksztészta, tojásformára kiszaggatva (hobbi, meg konyhafelszerelés boltban, vagy meglévő kör alakú forma áttojásosítása), eddig semmi extra, utána valami finom krémmel 2 fél tojás összeragaszt!
A kérdés csak az, nem lesz-e túl duci vagy túl lapos? Általában mázakkal vonják be és kifestik mint a hímes tojást, de én natúran képzelem el, majd a töltelék megdobja, ami lehet kókuszkrém, csokikrém, lekvár, sajtkrém kikavarva stb. Húsvéti kapszliba bele és kész a mutatós és finom tojás, sztem jó ötlet :)

Ez áll talán a legközelebb ahhoz, mint amit elképzeltem, de sima felületet szeretnék a süteménynek: recept és kép, ugyanonnan:

ez még tetszett nagyon:



 vasárnap este kel még egy tortát süssek a családi összejövetelre, lehet ilyen díszítést fog kapni, még vacillálok a zacher, répa és túrótorta között, még van időm eldönteni.

6 megjegyzés:

  1. Ha az ilyen kifli, mandula, dió vagy madeleine formákba illő tésztát csinálsz, az szerintem meg fogja állni a helyét. :)
    http://gasztromosoly.blogspot.hu/2012/12/dios-keksz.html - Ez eredetileg ilyen tészta lenne, csak én itt kinyújtottam, de kiskoromban mindig kifli-formában csináltuk és úgy raktuk össze lekvárral.
    Mondjuk, ez egy diós linzer végeredményben...

    VálaszTörlés
  2. Ezek nagyon jól néznek ki! :)
    Kíváncsi vagyok, végülis mi mellett döntesz, majd muti meg! Azt szeretném még kérdezni, hogy ezt: http://www.pralineparadicsom.hu/2012/02/malnas-csokitorta-bonbonok-la-m-roux.html tényleg olyan egyszerű megcsinálni, mint ahogyan le van írva? Mert ha igen, ezzel etetem meg jövőhéten a Jé családját. Bírják az édeset :D

    VálaszTörlés
  3. Julcsi, jól néz ki a kekszed :) ilyesmire gondoltam, még azt szeretném, ha kicsit felpúposodna, h olyan tojás formája legyen, gondlom kicsit vastagabbra kell nyújtani, vagy több sütőporral?!

    Sziszó! Igen, nagyon egyszerű, arra érdemes odafigyelni, asszem ez nincs annyira kidomborítva a receptben, hogy jól nyomkodd ki a málnát, ha fagyasztott, h ne áztassa el a tésztát. Én papírtörlőn olvasztottam ki és nyomogattam ki belőle a vizet, többször egymás után. Vagy főzhetsz belőle kicsi cukorral egy kis gyors lekvárt és azt teszed rá a tésztára! nagyn fincsi, tuti siker :)

    VálaszTörlés
  4. Igazából ha nem nyújtod, hanem mindig csípsz a tésztából, és te formázod golyó alakúra - mert nagyon jól lehet, jó a tészta ilyenre -, majd kicsit lapítva teszed a sütőlapra, akkor abszolút megoldható. Itt csak kényelmi okokból nyújtottam, valójában nem kellett volna. :D

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm a gyors választ! Bevállalom! Majd lefényképezem :D
    OFF: Hm, akor inkább azt választom, hogy rittyentek egy gyors dzsemmet! Nem tudom, valahogy először amikor megláttam, bennem az merült fel, hogy miért nem meggyel?

    VálaszTörlés
  6. Asse rossz :) Ha van kéznél hozzá egy kis megy likőr vagy pálesz, hm...tiszta konyakos meggy, jó ötlet! Ügyes leszel :)

    VálaszTörlés