2012. április 3., kedd

Csülkös bableves/ 200 kcal adag

400g csülök, csak a hús
450g fejtett bab (fagyasztott)
150g sárgarépa
50g zellergyökér
50g hagyma
100g káposzta
100g 12% tejföl
20g rizsliszt
fűszerek, só nem kellett, bors, babérlevél, fokhagyma, petrezselyem-zeller-tárkony-lestyán levél
Előző nap megfőztem a csülköt a fűszerekkel, másnap kivettem a csülköt a léből és minden zsírt leszedtem innen és onnan is. A csülöknek csak a felét használtam fel, kockáztam a másik felét betettem a fagyasztóba.
Csak kétszer haraptam bele a bőrébe... aztán kidobtam, sajnos nincs kutyánk...
A zöldségeket megpucoltam, daraboltam, aztán mindent vissza a lébe és kb. fél óra alatt minden megfőtt, utána habartam  rászórtam a zöld fűszereket és kész!
Az egész 1600 kcal én legalább 8 adagnak nézem nagyon finom lett, tálaláskor beledobtam egy kis erős paprikát és apróra vágott hagymát.

végül 10 adag lett belőle, 3 napig ettük és minden nap finomabb lett:)

3 megjegyzés:

  1. Azt hittem volna, hogy sokkal több kalória.

    VálaszTörlés
  2. Hát, csipetkével és egy kisebb egészben belefőtt csülökkel (ami csak kicsit lezsirozva, nem szétszedve kerül bele) sajnos eléri a 700 kcalt is, főleg ha fél litert egy adagnak eszik meg az ember - ami finom levesnél szinte észrevétlenül meg is történik :)
    Igazából a hozzávalókon lehet fogni és az adag nagyságán. Egy normál mélytányér az olyan 2,5-3 dl, a fenti levesből 300 kcal alatt megúszható. (csak sajnos az ember nem akar olyan keveset enni belőle :) )
    Czimama

    VálaszTörlés
  3. Amikor megfőzted a csülköt akkor kifőtt belőle rendesen zsír is. Mármost ha ezután a főzővizet veszed alapul a leveshez (nagyon helyesen), akkor ezzel a kifőtt zsírral is számolni kellene. Így már szerintem nem stimmel a 200 kcal...

    VálaszTörlés