2012. április 8., vasárnap

A Sacher torta és változatai

A Sacher-torta eredeti  receptje 
(Halász Zoltán gyűjtése)

Hozzávalók: 6 tojás, 16 dkg vaj, 16 dkg cukor, 18 dkg csokoládé, 1 csomag vaníliás cukor, baracklekvár, 16 dkg liszt, csokoládémáz.
Elkészítés: 10 dkg cukrot s ugyanannyi vajat habosra keverünk a vízfürdőben felolvasztott csokoládéval. 5 percnyi keverés után hozzáadjuk a tojássárgákat is. A fehérjéket 6 dkg cukorral kemény habbá verjük. A két masszát óvatosan elegyítjük, és fokozatosan hozzákeverjük a lisztet és a vaníliás cukrot. Alaposan kivajazott tortaformába töltjük, s kis lángon - alacsony hőmérsékleten -  megsütjük. Kivesszük a formából, kettévágjuk a tésztát, a közepét és a tetejét megkenjük baracklekvárral, összeillesztjük.
Csokoládémáz: 12 dkg porcukrot és 2 evőkanál vizet addig hevítünk, amíg szálat húzhatunk belőle. Hozzáadunk 10 dkg, vízfürdőben felolvasztott csokoládét, s addig keverjük, míg teljesen sima lesz. Ezzel vonjuk be a torta tetejét és körben az oldalát.


Tanácsok: a tojássárgákat egyenként adjuk hozzá a vajas-cukros-csokis krémhez
                   a lisztet érdemes szitálni és úgy hozzákeverni a legvégén, sokkal légiesebb lesz a piskóta
                   a receptben található vajmennyiség így oszlik meg: 10 dkg cukorral habosra kever, a maradék 6 dkg pedig megy a mázba


Amit változtattam rajta: a piskótát miután félbevágtam, jól meglocsoltam, sk meggylikőrrel és összesen 2 tábla csokit használtam fel hozzá és biztos ami tuti alapon, teszek bele sütőport és kevés szódabikarbónát is. 
+1 a piskótába is szoktam tenni kakaót.


 A csokoládémázat pedig 2 variációban szoktam készíteni:


1. ugyanannyi csoki mint tejszín, minimum 1 tábla magas kakaótartalmú, vagy ami nekem nagyon bevált az ikéás étcsoki, összemelegít és ráönt a tortára, ez esetben lágyabb és krémesebb mint a klasszik verzió, nagyon finom.


2. 10 dkg étcsoki, 2-3 evőkanál víz, 2-3 kanál kakaó és pár csepp olaj, ettől lesz szép fényes, ez a máz kemény roppanós és tömény csoki.


Általában előző nap készítem el és egy egész üveg házi baracklekvárt használok el hozzá.
A mai tortám is finom lett, pillanatok alatt elfogyott, sűrű hümmögések között, örültem neki!


Találtam diétás verziót is, lehet egyszer kipróbálom:
 http://www.nosalty.hu/recept/cukormentes-sacher-torta
http://www.ritakonyhaja.hu/nassolda/tortak/2912-sacher-torta-recept-balnasitva.html (tk lisztből)





7 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon szepen koszonom. Azt hiszem atvarialom dietasra kicsit (xilit es/vagy nadcukor, tonkolyliszt, light vaj... de a tejszin az marad). A lagyabb csoki tetszik nekem. Hasonlot szoktam gundelpalacsinta tetejere. Baracklekvart epp kaptam egy uveg hazit, mar csak csokit kell vennem. En azt hittem kell bele sutopor is, de latom tevedtem. Kezdo cukrasz vagyok. ... szuper meglepi lesz. :)

    Tegnapi leutott tojasomban ket sargaja volt... szerencsem lesz?

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen, elfelejtettem, majd pótolom, de én tettem bele vagy fél csomag sütőport és pici szódabikarbónát is, biztos ami biztos...
    ksz, hogy szóltál be is írom máris!( gondolom a felvert fehérje kéne felhúzza a tésztát...)
    A férjemnek ez a kedvence, ha torta akkor csak ez kerülhet az asztalra:)
    Remélem Nektek is ízleni fog!

    VálaszTörlés
  3. Meg keresem hova megy 6 dkg vaj...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. http://www.kulinarisvilag.hu/hun/receptek/sacher+torta+sacher+torta+eredeti+recept
      innen derül ki:)

      Törlés
    2. Koszi. :) Ezen tortem a fejem. Mar elo is kerestem a tortaformat. Penteken sutom, szombaton lesz a nagy nap.

      Epp most vertem ra parom kezere, hogy nem bontjuk meg a baracklekvart a mazsolas kalacsra, jo a bontott fahejas-ringlo is. Ez a pasik mindig ratapintanak a dolgokra...

      Törlés
  4. :)))
    Vagy az kéne pont, ami nincs itthon, de ha van akkor nem kell:DDD

    Sok sikert hozzá!

    VálaszTörlés