2012. július 2., hétfő

Diétás túrótorta, 150kcal/szelet

az úgy volt hogy meg(fenn)akadt a szemem Reni blogján egy sajttortán, tudtam, hogy születésnapra vagyunk hivatalosak, gondoltam lesz ott elég bűnös étek, sütök valami könnyűt amit én is ehetek :), de azért legyen finom és mutatós, amúgy van a társaságban lisztérzékeny is, szóval több legyet egy csapásra...


Az eredeti recept itt található és egy szép napon ezt is megsütöm, mert biztosan nagyon finom, a blogon szereplő képek pedig csodaszépek!http://renidani.blogspot.hu/2011/04/cheesecake-friss-eperrel.html


Az én verzióm:


500g zsírszegény túró
2 vaníliás cukor
30g méz
340g 12%-s tejföl
4 tojás
28g kukoricaliszt (3 csapott evőkanál)
csipet só, sztevia, reszelt citrom és narancshéj én tettem bele kevés sütőport is 


Először jól felvertem a tojást a mézzel és  a vaníliás cukorral, majd jól belekevertem a többi hozzávalót, belesimítottam a kapcsos tortaformába, amit előtte jól kivajaztam és közepes tűzön 40-45 percig sütöttem, szépen feljött, majd összeesett, erre számítottam is, pont maradt a  hely a gyümölcsöknek amivel feldobtam a tortát és az összképet is. A végén tálalás előtt felvertem némi tejszínt, nem túl keményre és azzal tálaltam, nagy sikert aratott, köszönöm Reni a receptet!












Díszítettem: meggyel, málnával, eperrel, áfonyával, citromfű és menta levelekkel.


A torta maga, gyümölcs és tejszínhab nélkül 1500 kcal és 10 szelet lett belőle, de ki lehet hozni többet és kevesebbet is :) 





11 megjegyzés:

  1. Nyami, nagyon guszta, kár, hogy nem voltam ott...

    VálaszTörlés
  2. Kérek szépen egy harapást! :D Tetszik a díszítés!
    Sütés nélküli túrótortára nem gondoltál még? Akkor kispórolhatod belőle a lisztet, csak zselatint kell felforralni bele... mi úgy szoktuk. :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól hangzik ez a torta, és különösen jó lehet a fehérje - ch aránya, amivel én mostanában nagyon küzdök. Ki fogom próbálni!

    Belesütni pl. a meggyet nem opció?

    VálaszTörlés
  4. Fú ez nagyon jó, tuti megcsinálom! Köszi a receptet! :)

    Méz helyett szerinted nyírfacukor mehet a tésztába?

    VálaszTörlés
  5. Juli,ksz és tényleg kár, majd bepótoljuk.. :)))

    VálaszTörlés
  6. Julcsi, nem maradt belőle :))
    Jó ötlet a sütés nélküli, asszem már csináltam olyat vékony kekszmorzsa réteggel az alján, de ez ebben az esetben hanyagolható!

    VálaszTörlés
  7. (Mama)Boszi:)
    szerintem opció!!! sztem mehet bele bármi idény, fagyasztott vagy akár konzerv gyümölcs is, na jó a görögdinnye az nem :))))

    Nagyon szaftos amúgy, lehet legközelebb a tejfolt kicsit ki vagy lecsöpögtetem, de nem volt zavaró egyáltalán!

    VálaszTörlés
  8. Tiktak, örülök h tetszik és koszi szépen!

    Biztosan jó nyírfacukorral, én még nem próbáltam egyáltalán, de az eredeti receptben sima cukor szerepel, ha kipróbáltad kíváncsi leszek a végeredményre! :)

    VálaszTörlés
  9. beszúrtam a bejegyzésembe a részletes kalória és egyéb értékeket, süssétek és egyétek sok örömmel!!!

    megj.: az én túróm darabos volt és 100g/95 kcal (lidl)

    VálaszTörlés
  10. Húha, egy olyan torta, amiben több a fehérje, mint a ch :))) köszi a kiszámolt adatokat!

    A többiek ötletei is tetszenek, bár azt a zseltainos dolgot nem egészen értem, pedig úgy még jobb arányokat lehet elérni, és ebben a melegben a sütés nem hiányzik.

    VálaszTörlés
  11. Na összehoztam valamit, amit ez a recept + a kommentek ihlettek. Nem merném azt mondani rá, hogy hasonló, de szerintem finom lett: http://prettywitch.blog.hu/2012/07/07/turos-meggyes_krem_torta

    VálaszTörlés