2012. szeptember 30., vasárnap

Vadas gomba,350 kcal/adag (tokkal-vonóval)


Príma étek, akár vegáknak, vagy nem húsbolondoknak, mégis laktató, egészen különleges erdő és vad ízű a gombától,  biztos erdei gombákkal még finomabb lenne...majd legközelebb, mert ezt az ételt megtartjuk az biztos!

Hozzávalók:


a vaj az csak kis plusz, el is lehet hagyni, 5-5g-ot a végén adtam hozzá a gombához és a kifőtt tésztához, de dobott az összhatáson!

Odatettem a zöldségeket főni egy kis vegetás vízben (répa, hagyma, petrezselyem, karalábé, zeller).
 A fél hagymát  és a gombát (só, bors, fokhagyma) nagy tűzön alaposan megsütöttem egy evőkanál olajon és tálalás előtt petrezselyemzölddel és 5 g vajjal megdobtam.
Miután a zöldségek megfőttek  leturmixoltam, behabartam kevés tejföllel és egy csapott ek. rozsliszttel  mustárral, sóval, borssal ízesítettem, de mehet bele még borókabogyó, szegfűbors, ízlés szerint, összefőztem.
Végül kifőztem a tésztát, amire szintén 5 g vajat tettem.

Tálalás,elégedett hümmögés, utána édes a pihenés (és a mosogatás :))

3 megjegyzés:

  1. Én régen azért nem szerettem a vadast, amit nálunk mindig apukám készített, mert láttam, hogy mennyit kínlódik, amíg átpasszírozza. Egyszer rég, kb 3 éves háziasszony lehettem, kipróbáltam, mindent úgy csináltam, ahogy apukám mondta. És akkor azt mondtam: soha többet. De a botmixerek világában, amikor már egy éve nekem is van, biztos kipróbálom. Kösz a receptet!!!

    VálaszTörlés
  2. Ezt mindjárt mentem valahogy, annyira jól hangzik. :D

    VálaszTörlés
  3. Julik :)))) Én se sokszor főztem eddig, talán 2-3-szor... legyetek jók! ksz, hogy elolvastátok! :)

    VálaszTörlés