2013. március 12., kedd

Dominancia-zavar-kavar?

na szóval, balkezes vagyok,  ballal írok és eszem, vagyis csak kanállal a kést és a villát rendesen használom,  minden mást jobb kézzel csinálok ( horgolás, tenisz, billiárd, vágás, mosogatás), szerencsére sose próbáltak leszoktatni.
Ez eddig rendben volna, (de sajnos) sokszor, főleg hirtelen nem tudom melyik a jobb vagy bal oldal és melyik a jobb vagy bal kezem :), De tényleg, másnak ez automatikus, egy picit sem kell elmélázni rajta???

Mikor okoz ez gondot? vezetéskor, navigáláskor és persze olyan torna és jóga edzés közben, amikor a tv előtt csinálom, na ott már dupla a zavar :))) Nem elég, hogy meg kell határoznom melyik lábamat emeljem fel pl., de még szemben, tehát fordítottan látom a tévén az egész gyakorlatsort és mire beazonosítok mindent, addigra már más pózban van a kedves edző...Ez csak addig gond, míg nem veszem fel a ritmust és sajátítom el teljesen a pózokat, de akkor is zavar, ha K. itthon van, szoktam kérdezni, most melyik lábamat emeljem? Vicces, nem?



Utánaolvasva, ez agyfélteke dominancia harc, vagy zavar, nem hangzik túl jól, sose volt semmi gondom a tanulással, koordinációval vagy olvasással, furcsa (gyerekkorban szokott probléma lenni és akkor szokták gyógyítani vagy fejleszteni), érdekes az is, a baloldali agyfélteke irányítja a jobb oldalt és fordítva :)
Szóval hatalmi harc dúl az agyféltekéim között és nem tudnak dűlőre jutni, jó mi?



Akkor ettől lehetek ilyen páratlanul izgalmas és színes egyéniség :DDD és okos és szép természetesen, ja...."Álmomban két macska voltam és játszottam egymással" Karinthy

Egyszóval,  a jóga ezen is segíthet, a koordinációban, ha már ilyen kevert dominanciás agyam van és ezt pont a szülinapom előestéjén kell megtudnom :)

4 megjegyzés:

  1. Pszicholingvisztikán tanultuk, hogy egyik agyfélteke domináns ugyan, de azért sokban a másik is részt vesz. :D És ugyanígy van ez azzal is, hogy melyik kézzel írunk. Senki sem százszázalékosan bal- vagy jobbkezes, inkább egy skálán helyezkedünk el, és középen vannak a kétkezesek. A kétkezességet felnőtt korban is fejleszteni lehet, lásd a sebészeket.

    Egyébként én jobb kezes vagyok, de a táskáimat csak a bal oldalamon tudom hordani, és csakis a bal kezemmel tudok kutatni bennük. Ahogy az esernyőt sem tudom jobb kézben vinni. :D És a hajamat is jobban esik bal kézzel göndörgetni... meg biztos van még néhány ilyen dolog.

    De ez a harc nagyon jó! Ja, és vezetésnél sokszor én sem tudom, melyik a bal, melyik a jobb, vagyis legtöbbször. Mindig el kell gondolkodnom.

    VálaszTörlés
  2. Akkor annyira mégsem vagyok defektes :) A táskámat csak a jobb oldalon :) Sebészek, lásd Grey's :) Egy posztot azért megért :D

    VálaszTörlés
  3. Teljesen jobb kezes vagyok, mégis sokszor gondot okoz tornázás közben, hogy akkor most melyik a jobb vagy a bal.

    VálaszTörlés