2013. október 7., hétfő

Pompás ebéd 440 kcal-ból

nemcsak pompás, hanem gyors, maradék hasznosításra, vendégeknek ideális! nemcsak finom, egészséges, laktat is, és ahhoz képest nagyon kevés a kcal tartalma! Látszik, még most is a hatása alatt állok :)

Lássuk maradt tegnapról fél kiló hajában főtt krumpli és egy nagy szelet rostélyos ( 300 g).
A receptben nem megtévesztésül szerepel csirkemell, hanem azért, mert az mégiscsak jobban passzol a diétához.

A ragu alapja a hagyma és a felcsíkozott maradék sült hús,  hozzáadtam azt amit itthon találtam, de mehet bele bármi, karfiol sütőtök, zöldbab bármilyen zöldség. A fűszerezés is szimpátia és kedv kérdése, én most mentával, kakukkfűvel, bazsalikommal, de nagyon finom lehet kaprosan, fokhagymásan, akár indiai fűszerekkel is. A kis csavart a csemegeuborka adta a szaftnak. Végül nyakon öntöm tejföllel, mivel eleve sült hús kerül bele, annyi ideig kell csak főzni, párolni míg a zöldségek megpuhulnak.
















A köret krumplinudli volt, a maradék főtt krumpliból. A krumplit áttörtem, rádobtam 1 tojást, 100 g lisztet, 1 kanál zsírt, jól összedolgoztam. ( a liszt mennyiség függ a krumpli fajtájától, lehet többet is felvesz, de ha nem akarunk több lisztet tenni bele, akkor szaggassunk és formáljunk kis gombócokat a masszából és azt főzzük ki) Pihentettem kicsit majd hengereket sodortam belőle, felvágtam olyan nudli formára, kicsit hagytam szikkadni, majd bő sós vízben kifőztem  ( ha feljön a tetejére kész) és rátettem a ragura, kicsit rotyogtattam még és el is készült. ( jól meg kell borsozni)













Nos, K szó szerint kezet csókolt.

Azért nagyon hasznos ez a nudli, gombóc, legyen akár  gnocchi, mert rendkívüli módon variálható, elég jó a kcal tartalma és különlegesen finom. ( lehet levesbetét, ehetjük sósan mindenféle mártással, paradicsomos, tejszínes, tejfölös, ehetjük édesen morzsával, dióval, lekvárral). ha túlméreteztük az adagot, főve le is fagyaszthatjuk, ha vendégek jönnek előre is el lehet készíteni.
Próbálátok ki, érdemes :)

1 megjegyzés:

  1. A nudlit anyu is szokta néha napján pörkölthöz csinálni. :) Én azért még mindig jobban szeretem tojásosan vagy prézlisen. :) De a legjobb mákosan. :D
    Egyébként az ételed nagyon jól hangzik, és valami úton-módon érzem a számban az ízeket. :D

    VálaszTörlés