2012. április 6., péntek

Testápolás, ahogy én csinálom


  • Szappan:
    Mikor Erdélybe megyek a piacon veszek háziszappant, öreg nénék árulják nagy tömbökben, nagyon olcsón.
    Itthon lereszelem, kevés vízzel melegítem, míg egynemű lesz, aztán adok hozzá mindenfélét, ami éppen van itthon, olajokat: olíva, argánolaj, kókuszzsír, mandulaolaj, dióolaj, lenmagolaj, kakaóvaj stb., illóolajokat, majd szilárd dolgokat pl. mákot az jól élénkíti a bort, ledörzsöli az elhalt hámsejteket, vagy szárított levendulát, rózsaszirmot. Én muffin formába egyengetem, majd jól kiszárítom min. egy hónapig.
    Horgoltam jó durva, vastag gyapjúból mosdókesztyűt, azzal csutakolom magam és a szappannal.


    Testápoló:
    Alapja a kakaóvaj és sheavaj amit gyógyszertárban veszek, felmelegítem, pici lángon, én a párologtató-illatmécses felett szoktam, ugyanazokat adom hozzá mint a szappanhoz + méhviasz felolvasztva, az illóolajoknál oda kell figyelni egyrészt azért, hogy a végén adjuk hozzá, amikor már nem olyan meleg a kence, másrészt vannak fényérzékenyítő  olajok: bergamott, citrom, narancs, grapefruit, citromkóró, kömény, angyalgyökér, ezek nem ajánlottak.
    Ezt a krémet mindenre használom, még leégés ellen is- vagyis napozás előtt és után- fürdés után, lábra, ajakbalzsamnak kis szájfényt keverek hozzá. 
    Szóval nekem nagyon bevált, nem annyira krémes-habos mint a bolti krémek, de beszívódik jól és isteni illata van.
    Mivel a kakaóvaj szobahőmérsékleten szilárd, 36-37 fokon kezd olvadni, tömb formában is lehet készíteni és így csak kézbe kell venni és jól bedörzsölni vele a bort, ez attól függ, mármint a szilárdság, hogy mennyi olajat adagolunk hozzá... egyszerű, kicsit kísérletezni kell, de elrontani nem lehet.


    Én azért szeretem ezeket a kozmetikumokat, mert az van benne amit belerakok, se több se kevesebb, se tartósító, se kőolajszármazék és még ki tudja mi, ajándéknak sem utolsók szép, ötletes csomagolásban.


    az ötletet innen merítettem: http://antalvali.com/boszorkanykonyha




3 megjegyzés:

  1. A testapolo nagyon felkeltette az erdeklodesem. Koszi, hogy kozkincs lett belole. Legkozelebb kiprobalom, eloszor alapanyagokat kell szereznem.

    kakaóvaj és sheavaj - fele-fele? Mekkora adagot veszel belole? Hany g? Nem romlik meg? Nem akarok sokat kesziteni, de azert havi egynel tobbszor sem... Tudom buta kerdesek.

    Edesanyam most sampont alkotott. Almaecet es szodabikarbona segitsegevel. Eskuszik ra es heti egyszer mos azota hajat (elotte minden masnap). Meg nem probaltam...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nekem ez a kiindulási pont, nagyon klassz oldal, jó böngészést:)

      http://antalvali.com/boszorkanykonyha/kenheto

      szódabikarbónát én is nagyon szeretem, igazi kincs:)

      Törlés
    2. http://antalvali.com/boszorkanykonyha/vajas-kremes-testapolo-szaraz-borre.html

      ez is jól hangzik, legközelebb ezt fogom kipróbálni.
      Nem (csak:)) lustaságból ajánlottam a linket, és venni sem szoktam tőlük semmit, hanem mert nagyon klassz oldal és mindent jól elmagyaráznak és a hozzávalók is pontosan fel vannak tüntetve, én hajlamos vagyok összedobálni mindent, de így is sikerült eddig mindig:)

      Törlés