2013. február 7., csütörtök

Sikeres pancsolás

Mivel 2 napja, nőcis dolgok miatt nem edzem, de hétfő és kedd megvolt és holnaptól is folytatom, valamint anyu küldött nekem egy jó adag mindenféle kence alapanyagot, nekiálltam sampont, szappant (folyékonyt) és hajlakkot gyártani, habár ilyet sose használok :) elkapott a hév és pont elfogyott a samponom és szappanom is!

A folyékony szappan adott volt, még Juli hozott nekem vagy 1 litert, reszelt bioszappanból, a samponos flakonba öntöttem kb. 200 ml belőle meg: 2-2 kiskanál szódabikarbónát, szőlőmagolajat, hennát (por) és 10-10 csepp boróka és levendula illót, összeráztam jól, kész.
A folyékony szappanhoz adtam 10 csepp bergamott illót, kedvenc teám illatát (earl grey).
A hajlakk pedig: fújós flakonba langyos víz  1-1 kanál méz és almaecet és bergamott illó pár csepp.( Lukréciától)
Hajöblítő: kiürült fél literes mosogatószeres üvegbe: 2 kiskanál almaecet, 1 kiskanál alkoholos kamilla kivonat.

naná, hogy ki is próbáltam, túl vagyok életem első csupa bió, csupa sk, ökó stb. fürdésén, végül jól bekentem a bőrömet, ugyancsak sk, bió.. lásd fenn krémemet. :) Na...
Jól sikerült, ezt megtartom, még habzott is sampon, pedig nem számítottam rá,  a drogériákban kapható bió, ökó cuccok árának töredékéért! (anyaspórol blog 36 l bió, ökó stb. mosógélt kotyvasztott 500 forintból)



Tehát nincs megállás, jöhet a következő. adag krém (ezt K is nagy buzgalommal használja), ami sportkrém lesz, mert a fegyenc igencsak megterheli a csuklómat és a nyakcsigolyáimat és háziszappanom is van még, meg Juli is jól ellátott saját szappanjaival (kszi:).

Ez a házikotyvasztás divat ez tetszik nekem, már csak arra próbálok törekedni, nem elvakult módon, hogy ha lehet, nemcsak bió legyen az alapanyag, de hazai, vagy házi készítésű,  nehogy a  több ezer kilométerről éhbérért dolgoztató és a földet kiszipolyozó álszent nagy vagy multi cégek  zsebét tömjem!


Tehát holnaptól megint fegyenc+jóga teljes erőbedobással...már látom a fejlődést :)

4 megjegyzés:

  1. De profi anyukád van! :D Meg profi lánya! ;) Az almaecet-méz párost én is szeretem a hajra... meg az arcra is. :D Sok sikert a fegyenchez! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi, anyukám ilyen dolgokkal foglalkozik, így nekem is jut ez-az a készletből :))) igyekszem a fegyenckedéssel, eddig töretlen kitartással, lelkesedéssel!

      Törlés
  2. Azon gondolkodtam, hogy pár éve olyan lehetetlennek tűnt, hogy házilag készítsünk el olyasmit,ami a boltban rendelkezésünkre áll..., s amiről elhittük, hogy az a legjobb nekünk...:) Jó hogy kinyílt a szemünk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ja, jó dolgok is történnek szerencsére! Mondjuk én 13-14 éve is próbálkoztam ilyenekkel, Maria Treben receptjei alapján, de akkor sem ennyi alapanyag, sem ennyi recept nem volt...

      Törlés